BAK KE KOMO PRODUCTION PRESENT .............................

Friday, May 6, 2011

Makjun Tekukur

Sambil borak dengan tuan punya kedai, ada tanya juga samada masih ada lagi makjun utk tekukur. Tujuan makjun ini utk menggalakkan burung dan menyihatkan badan burung. Fungsinya sama macam daun ati-ati, daun manis, kacang hijau,peria katak dan lain-lain bahan. Cuma bagi yg malas nak cari bahan tersebut boleh beli di kedai.

Pengeluar datang dari Indonesia. Rupanya bulat2 cam tahi kambing dan sedikit berminyak. Dulu pernah guna dan seminggu jugak denak tak bunyi. Mungkin sebab panas makan makjun(overdose). Lepas tu terus tak digunakan lagi.



Harga RM 7 satu.

6 comments:

Lontong said...

salam...
bro kdai burung kat bentong ke jual makjun jnis nih...

Azmi bin Abdullah said...

wah! boleh cuba try test nih...

fbaqia said...

Setakat ini kedai ni je yg ada jual.

fbaqia said...

Bro Azmi takyah cuba pun takpe. Denak dah power...

Lontong said...

Oo sblum ni xpnah tny lak huhu

Wandi Otai said...

Jom mikat terkukur... x der geng ni...