BAK KE KOMO PRODUCTION PRESENT .............................

Wednesday, March 17, 2010

Jebak Serindit

Terdapat beberapa cara untuk menangkap serindit nie antaranya menggunakan gam dan jebak. Kebiasaanya jebak yang kerap digunakan. Jebak terdiri daripada pelbagai bentuk antaranya 2 pintu, 3 pintu, dan 4 pintu. Buatannya pula daripada rotan, buluh, pokok bertam(cara lama), pokok kelubi dan juga jaring besi. Cuma pembuatan menggunakan bertam dan kelubi dah takdo. Byk guna besi dan rotan. Umpan pula boleh guna pisang,betik, rambutan dan bunga raya(untuk bagi nampak meriah dlm jebak).
Jebak 3 pintu

Jebak 2 Pintu

Jebak Bertam

Atas ni semua kon buat sendiri. Kalau kat kedai harga jebak ni dalam RM45 hingga RM60 bergantung kepada berapa pintunya.

6 comments:

Zack said...

A'kum,wow cantik jebak serindit tu bekonan den,pandai ekau buek yo.

Yasz said...

bro,saya berminat dengan jebak yang bro post dalam blog bro,kalau saya nak beli,bro dapat kirim ke Kuching tak?Kat sini,paling murah RM168,itu pun jebak burung mata putih/Oriental White Eyes.

azlie77 said...

mcm mana nak tempah bro,kalau saya dok kuching,swk,,boleh sms dengan saya,0138214849

Fizz Apisz said...

saya berminat dengan jebak 2pintu itu bro.. berapa harganya?? sila sms 0168065296... tq..

HAZWAN said...

bro minta nom fon....mau order 3 jenak

HAZWAN said...

minta nom fon mau order jenak ble kirim kat sabah ka